Storingen oplossen

Hoe herstel ik de verbinding van het Home Energy Management Systeem (HEMS)?
– Om de verbinding te herstellen, sluit je een netwerkkabel aan tussen het HEMS en het modem/router/switch bij jou thuis. (Geen wifi, vaste bekabeling is de enige mogelijkheid)
– Ook moet er stroom zijn via het stopcontact
– Er moet een USB-kabel verbonden zijn met de slimme meter

Dan ziet de opstelling er als volgt uit:

De verbinding herstelt vanzelf. Maar net als met elk ander apparaat kan het opnieuw opstarten (stroom er af en stroom er op) geen kwaad.

Mijn SolarEdge omvormer geeft aan <No Wifi>, wat nu?
Dit betekent dat er geen Wifi module in de omvormer zit maar dat de omvormer is aangesloten via LAN of powerline. Dit maakt dus niets uit.
Mijn internetverbinding is uitgevallen. Hoe kan ik deze herstellen?
Na installatie heeft u van de monteurs een serviceblad ontvangen. Hierop staat een stappenplan om de internetverbinding te herstellen. Heeft u het serviceblad niet bij de hand? U kunt deze ook downloaden op de Servicepagina.
Mijn omvormer geeft een foutcode, wat nu?
Noteer de foutcode. Vul vervolgens ons storingsformulier > in. Onze servicemedewerkers zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om de storing te verhelpen.
Mijn omvormer maakt geluid. Is dit normaal?
Het is normaal dat uw omvormer geluid maakt bij het aan- en uitgaan. Als het donker is, werkt uw zonnepaneleninstallatie niet. De omvormer schakelt zichzelf dan uit. Zodra het licht wordt, zal de omvormer weer inschakelen. Maakt uw omvormer veel geluid op andere momenten? Neem dan contact met ons op via het storingsformulier >
Mijn omvormer staat uit als het buiten donker is. Is dit normaal?
Dit is normaal. Als het donker is, werkt uw zonnepaneleninstallatie niet. De omvormer schakelt zichzelf dan uit. Zodra het licht wordt, zal de omvormer weer inschakelen.
In de meterkast is de groep van de zonnepanelen uitgevallen, hoe kan dit?
Dit kan verschillende oorzaken hebben. We raden u aan om contact met ons op te nemen via het storingsformulier >. Ziet u een verband tussen het tijdstip waarop de groep uitvalt, of merkt u dat de groep alleen bij bepaalde weersomstandigheden uitvalt? Vermeld dit dan ook in het formulier. Een andere optie is om de groep weer in te schakelen. Wanneer deze aanblijft, is er niks aan de hand.
Waar kan ik een storing melden?

We raden u aan om eerst uw antwoord te zoeken in de Veelgestelde vragen. Veel storingen kunt u zelf gemakkelijk oplossen. Komt u er toch niet uit? Vul dan het storingsformulier > in. We analyseren de storing en nemen binnen twee werkdagen contact met u op over de vervolgstappen.

Terug naar Veelgestelde vragen >