Vraag of storing?

Bekijk dan eerst de veelgestelde vragen > 

Gaat uw vraag over de bediening van uw omvormer, geeft uw omvormer een storing of wilt u de internetverbinding herstellen? In de meeste gevallen vindt u uw antwoord in de servicebladen op deze pagina en kunt u de eventuele storing gemakkelijk zelf oplossen.

 

Veelvoorkomende storingen

Mijn SolarEdge omvormer geeft aan <No Wifi>
Dit betekent dat er geen Wifi module in de omvormer zit maar dat de omvormer is aangesloten via LAN of powerline. Dit maakt dus niets uit.
Mijn omvormer geeft een foutcode
Noteer de foutcode en maak eventueel een foto van de display. Vul het contactformulier in. U kunt deze hier vinden. Onze servicemedewerkers zullen zo snel mogelijk contact met u opnemen om de storing te verhelpen.
Mijn omvormer maakt geluid
Het is normaal dat uw omvormer geluid maakt bij het aan- en uitgaan. Als het donker is, werkt uw zonnepaneleninstallatie niet. De omvormer schakelt zichzelf dan uit. Zodra het licht wordt, zal de omvormer weer inschakelen. Maakt uw omvormer veel geluid op andere momenten? Neem dan contact met ons op via het contactformulier in. U kunt deze hier vinden.. 
Mijn omvormer staat uit als het buiten donker is
Dit is normaal. Als het donker is, werkt uw zonnepaneleninstallatie niet. De omvormer schakelt zichzelf dan uit. Zodra het licht wordt, zal de omvormer weer inschakelen.
In de meterkast is de groep van de zonnepanelen uitgevallen
Dit kan verschillende oorzaken hebben. We raden u aan om contact met ons op te nemen via het contactformulier. U kunt deze hier vinden.. Ziet u een verband tussen het tijdstip waarop de groep uitvalt, of merkt u dat de groep alleen bij bepaalde weersomstandigheden uitvalt? Vermeld dit dan ook in het formulier.
Mijn omvormer valt uit op hele zonnige dagen
Door de grote toename van Zonnepanelensystemen wordt er op zonnige dagen steeds meer  duurzame stroom opgewekt. Het kan voorkomen dat door piekspanning de omvormer uw opgewekte zonne-energie niet kwijt kan en uitvalt.
Waarom zie ik geen of afwijkende data in de Volta Power App?
Hoogstwaarschijnlijk is de internetverbinding tussen het modem en de energieapparaten (omvormer of HEMS) verbroken of gewijzigd (doordat u bijvoorbeeld een andere internetprovider heeft gekregen of een ander modem heeft gekregen). Bekijk op deze pagina het stappenplan om de internetverbinding van uw type omvormer te herstellen.
Waarom verschillen de waardes tussen de (slimme) elektriciteitsmeter en de gegevens op de Volta Power App?
De (slimme) elektriciteitsmeter geeft actuele waardes aan zonder vertraging, en de mobiele app heeft enige vertraging in de weergave. De waardes van productie en verbruik op de mobiele app kunnen afwijken doordat er gebruik wordt gemaakt van verschillende algoritmes. Onze algoritmes zorgen dat de productie op de meest efficiënte manier wordt toegepast voor uw huishouden, zeker i.c.m. een batterij en/ of elektrische auto. Je energieleverancier verrekent via de jaarrekening de teruggeleverde elektriciteit aan het net met de elektriciteit die je uit het net hebt gehaald. Dit heet salderen. Dankzij onze algoritmes vermindert het onnodige kosten voor jou en dragen wij allemaal een steentje bij aan het minder belasten van het landelijk elektriciteitsnetwerk.

Is uw vraag of probleem niet zelf op te lossen?

Vul dan ons contactformulierzo volledig mogelijk in. Uw aanvraag komt vervolgens direct binnen bij onze service afdeling. U kunt het contactformulier hier vinden.

Let op: Bij het vervangen van een optimizer of omvormer zijn wij afhankelijk van de reactiesnelheid van de leverancier. Hierdoor kan het langer duren voordat we u contacteren.